31 October 2010

Halloweeen med skægfest


I går var en af de aftener i Berlin, som først rigtig starter, når klokken nærmer sig to om natten. Marlene og jeg skulle til Twin Peaks Halloween fest, men når man er flyttet til en by kun med sit helt almindelige tøj, er der temmelig store begrænsninger i udklædningen. Så vi endte med at bruge en times tid hos hende i Friedrichshain på at klæde os ud som død ballerina/bokser/bøddel (Marlene) og kat (verdens mest uoriginale kostume tilfaldt mig...), inden vi cyklede ned mod Kreuzberg kl 2.

Byen vrimlede med udklædte berlinere - de fleste ret seje med skræmmende makeup og sjove gevandter. Der var en helt anderledes stemning, når byen kollektivt havde klædt sig ud. Lidt uskyldigt på en lidt uforklarlig måde.

Vi endte med at skippe Twin Peaks-festen og i stedet tage til en privat skægfest i Neukölln i en kæmpestor lejlighed med billig billig bar og masser af sjove, beskæggede mennesker. Klokken seks kom en træt pirat og smed os ud, hvorefter Marlene og en britisk skuespiller og jeg kørte rundt i et søvnigt Kreuzberg i jagten på en burger. Vi fandt kun et bageri, hvor de solgte kager og mozzarella-sandwiches, men vi grinede hele vejen og havde det kongeligt!
 Vi klippede briller (og ører til katten) ud af en pizzaæske, en af Marlenes roomies havde...
 Marlene, britisk skuespiller og jeg spiser natmad på Wiener Straße.
 Fra Oberbaumbrücke på vej hjem var himlen begyndt at være meget smuk. Vandet var helt blankt, så himlen kunne spejle sig - desværre lidt sløret billede...
 Himlen over min bygning, da jeg nåede hjem. Det er mine fire vinduer på 2. sal i 'rundingen' til højre.
Træt kat tager elevatoren op i seng.

No comments: