23 January 2011

Weekend på café

Har brugt meget af min dag i u-bahnen og på arbejde, så der har ikke været meget tid til blogpleje. Da jeg gik hjem mod lejligheden her til aften, blev de store snefnug oplyst af gadelampen, og det så smukt og overnaturligt ud. Selvom sne bestemt ikke er mit yndlingskoncept, har det sine øjeblikke. Weekenden har i høj grad været brugt på byens caféer. Når man kan få en kaffe for 20 kr. og gratis internet, er det næsten for godt til at blive hjemme i stuen.
På den første café i går, Oberholz på Rosenthaler Platz. Men internettet blev ved med at gå ud, så vi gik nogle meter længere hen af gaden og satte os på den store trappe på Mein Haus Am See, hvor man kan kigge ud over hele caféen.

I formiddags drak vi kaffe og spiste en croissant på et af mine absolut yndlingssteder i Berlin; Ringo. Jeg har skrevet om det mange gange før, men den helt simple indretning og no fuss-stemning, der er så kendetegnende for Berlin, gør stedet til et af mine mest besøgte i denne skønne by. 

No comments: