22 September 2010

Alexa


Som billedet antyder, har vejret været ekstraordinært smukt i dag, og det synes at have smittet af på alle. Oktobermagasinet blev sendt i trykken kl 16, hvilket betyder; 'I kan bare komme ind som normalt i morgen' - min chefs ord, der straks affødte udveksling af lettede blikke med mine medpraktikanter, da 14-timers vagter først behøver at dukke op igen om en lille måneds tid.

Vi fik tidligt fri, og jeg fjantrede ud i solskinnet på min cykel i en søgen efter stof (til at sy med...), som har været udskudt længe. Dog fandt jeg ikke noget, hvilket gør mig lidt bekymret, eftersom min efterårsgardarobe er en anelse begrænset. Jeg må bare se, om der ikke kan findes et alternativ til Stof2000 i Berlin.

Jeg kom forbi Alexa-bygningen overfor Alexanderplatz. En stor, lilla bygning, der indeholder endeløse gange af butikker. Jeg gik heldigvis ikke ind, for stofforretningen lå lige udenfor, men bygningen har længe været en undren i mit hoved. Den er lyselilla, nærmest blommefarvet, stor og grim og har et stykke på taget, der mest af alt ligner toppen på et popcornbæger (og så er det guld...). Billeder af dét må vente til en anden dag.

I aften er der Exberliner Music Showcase downtown, hvor nogle af de bands, der blev skrevet om i septembernummeret, kommer og optræder. Jeg glæder mig til at få en velfortjent øl/drink og hænge lidt ud. Når mødetiden i morgen først hedder 14, glæder jeg mig til at kunne nyde aftenen med god samvittighed.

No comments: