28 September 2010

Hipster-heaven+panik

Nyder dagens anden kaffe og croissant på en café på Rosenthaler Platz, hvor jeg er gået i ly for vinden for at få styr på mit liv. Måske et rammeskift fordrer sjælesøgen...? I hvert fald befinder jeg mig ved et højt bord, blot et nummer i mac-havet og medfølgende kaffe i siden.

Mens jeg skriver, er Barbara lige kommet ind med sine venner; Berlin er virkelig ikke stor. Vi snakker og griner, mens kaffe bliver skummet, musikken spiller, og babyer pludrer. Det er ellers et fint sted; krystallamper kaster fine skygger på de tapetserede vægge med mønstre, der rækker tilbage i DDR-regi. Store, sorte tavler på væggene, der med små hvide bogstaver klistret på fortæller, at man kan få en latte macchiato for 2,90 og diverse bio-limonader og velduftende kager. Udenfor larmer byen; bilerne dytter og ræser, mænd i skrigende orange dragter borer huller i vejen uden høreværn, og cyklisterne bimler og ringer med klokkerne. Koncentration, koncentration...

No comments: