11 September 2010

Berlin Festival pt I


Dette indlæg slår måske rekord for længde, og jeg skal nok forsøge at gøre det kort. Det er bare vanskeligt at skulle forklare en begivenheds/oplevelsesrig dag på kort plads. I går var altså dag 1 for Berlin Festival, og efter en formiddag på kontoret kørte Jonas og jeg til Tempelhof, Hitlers gamle lufthavn, som lukkede ned i 2008, og som nu er en park. Armbåndene kom på efter et vis af pressekort og namedrop af Exberliner, og så kom vi ind:

 Man havde det helt, som var man på vej til et eksotisk sted. Det var man på en måde også, men stadig på samme matrikel...
 Festivalen holdes inde i hangaren på lufthavnen, så man faktisk er i tørvejr, men kan kigge ud over landingsbanerne, mens musikken spiller. Jeg har aldrig været til festival på sådan en fed location!
 Jeg var med Nina (medpraktikant og fotograf) rundt for at finde seje fashionpeople til hjemmesiden og faldt over disse to. Er især vild med mandens attitude.
 Vi fik også spottet danske Fedty fra Fedtysent-bloggen, som jeg dagligt tjekker - meget skægt...
 Le Corpse Mince de Françoise
Christian og Marlene mødte jeg begge til dansker-eventen og løb ind i dem på festivalen - ja, Berlin er altså ikke så stor :-)
 Exberlinerboden var min base, hvor jeg hele tiden vendte hen for at hænge ud med dem, der stod der. Der var også gratis øl og vand, og så var der et bordtennisbord, som skabte store grin, da en meget fuld gæst væltede ind over det og fik det til at kollapse under ham. Heldigvis kunne vi samle det igen, så rundt-om-bordet kunne fortsætte...
 Med medpraktikanterne på vej til koncert med LCD Soundsystem.
 LCD Soundsystem
 Festivalen fik et lille hak, da vi ikke blev lukket ind i Fever Ray-hangaren på grund af for mange mennesker. Ellers var day one virkelig sjov! Gratis øl, ping pong, folk der sniffer speed under dugen på bodens disk, fulde mennesker, skønhed, musik, festivalmad, lange køer til toiletterne (hvor Walter, den tidligere praktikant, underholdt med, at han havde navngivet de tyske toiletter for 'poopshelf (lortehylden), fordi de har et lille porcelænsplateau inden vandet i kummen i modsætning til f.eks. danske toiletter), danskertræf, koncerter... Festival!

No comments: