26 September 2010

La bicyclette noire dans la pluie


Der stod hun. Midt i regnen på et lille vådt hjørne af pladsen, hvor en vandpyt var dækket af en kort række af cykler, stod hun op af den lidet besøgte bod med pølser. €80. 'Jeg har kun €60', sagde jeg til manden i den hvide jakke og gik videre. Lidt efter, længere henne i rækken af boder, prikkede han mig på skuldrene og gav mig lov til at købe hende for €60, og nu står hun i tørvejr nede i indgangen til min bygning. Egentlig har jeg en fin cykel, men den er for lav, og jeg har længe været på udkig efter en ny. Og nu er hun her. Stor og elegant.

Ellers er den regnfulde dag blevet brugt på skype i formiddag og en eftermiddag på Rosa's med Jonas, hvor vi skulle brainstorme idéer til novembernummeret, men endte med at quizze på sporcle.com, læse interviews på politiken.dk og snakke om, hvor dårlige de få idéer, vi havde, var. Så meget for kreativitet, men det er jo søndag!

Jeg kommer lige fra spätkauf, hvor jeg købte brød og pesto til aftensmad, og hvor indehaveren knap havde tid til de regndryppende kunder, fordi han fulgte med i sin tyrkiske soap på skærmen bag disken. Lyden var skruet helt op, det var meget lidenskabeligt, og han var meget opslugt.

No comments: