20 March 2011

Loppis


Et sikkert forårstegn er, at loppemarkedssæsonen går i gang. Der er ikke noget bedre end at bruge solskinssøndagene på at gå rundt blandt boderne og se på gamle ting, drikke kaffe og spise pandekager eller hjemmelavet pizza. Og det er endnu bedre med tømmermænd. Det var jeg dog fri for i dag, da jeg mødtes med AnCa og Sigrid på Mauer Park. Skønt der stadig var lidt bid i luften, gik vi rundt blandt hipsterturisterne og kiggede på cykler, kameraer og solbriller. Bagefter sluttede vi os til horderne af unge, der havde klædt Mauer Parks spædgrønne bakke i sorte prikker og hørte på gademusikanterne, mens solen fik eftermiddagsskygge på og begyndte turen ned bag Prenzlauer Bergs hustage. Det slog mig, at de varmere dage betyder kortere tid tilbage i denne, min by. Hvor bliver det dog forfærdeligt at skulle sige farvel...

Navnet på pizzastedet passede utrolig godt på forårsvejret, der kun havde ganske få skystænk over sig.
Min kartoffelpizza var formet som et hjerte...
 På vej hjem kom AnCa og jeg forbi et yogastudie, hvor tre Barbier lavede øvelser...

No comments: