01 March 2011

Marts = forår


Berlin er fuld af forår. Ja, der er endnu ikke blade på træerne, og der er stadig vanter på fingrene, men i går blev det for alvor forårsagtigt. I går duftede det af forår, som Walter råbte på arbejdet, da han stod og røg på altanen. Der var 7 grader, og jeg cyklede på arbejde for første gang i lang tid. I morges vågnede jeg op til atter en solskinsdag, og det gør en glad helt ind i det inderste. Velkommen forår! (Og tillykke, Susanne Bier. Jeg piskede en stemning op på arbejdet i går til din ære.)

 I søndags holdt AnCa og jeg søndagsmiddag igen for Berlinervenner, og vi sad og grinede rundt om bordet sammen med svenskere, canadiere, schweizere og briter.
 Cyklen, dværgcyklen vel at mærke, blev luftet i går for første gang i lang tid, og det var skønt at køre hele vejen op gennem Kreuzberg med musik i ørerne. Så er det snart sommer.
 Max-Beer-Straße var oplyst. Ærgerligt, man ikke kan se det på grund af dårligt telefonkamera.
 Sådan så det ud, da jeg slog øjnene op i morges. Man kan ikke se det, men det var meget lyst, blå himmel og forårsagtigt.

No comments: