27 February 2011

Room77


Internettet virker stadig ikke i lejligheden, så nu sidder jeg atter på Room77 på Graefestraße og suger til mig af deres internet, så jeg kan søndagsarbejde lidt. Jimi Hendrix laver guitarmagi fra anlægget, og de slidte lædersofaer huser Kreuzberg-folket, som lige er stået op fra nattens brandert for at sluge en burger og se trætte ud.
Aftenen i går var lidt sjov. Anca og jeg gik til 'Homeless Veggie Dinner' lige om hjørnet fra lejligheden, hvor vi spiste tre retters menu med de lokale hjemløse - og en del af Kreuzbergs kreative ungdom. Vi kom til at sidde med en meget irriterende ung mand, der nærmest kastede ord op hele tiden, så vi endte med at blive meget trætte og delvist døve. Vi måtte derfor flygte op til Kottbusser Tor, hvor vi tog stribevis af fotoautomatbilleder, inden vi drak gin&tonics på 'ildstedet' - en bar i vores område, hvor de har projiceret en brændende kamin op på endevæggen. Her tog vi et par spil Uno, inden vi gik hjem i lejligheden og så Toy Story. Ikke så meget fest, men ganske hyggeligt. I aften skal vi holde søndagsmiddag for venner og fejre, at vores nye roommate, Nikolai, flytter ind. Og så krydser jeg fingre for 'Hævnen' ovre ved Oscar i nat.

(P.S. Billedet viser Room77's seneste tilføjelse til burgersortimentet - mens jeg har skrevet indlægget, er der 4, der er gået forbi vinduet, hvor papiret også er sat op, og fotograferet det med deres mobiltelefoner.)

No comments: