22 February 2011

Dahlem Dorf


For et par uger siden tog jeg to u-bahns ned mod det sydvestlige Berlin. Dernede, hvor huse er huse, og hvor træerne ikke har måttet lade livet til gader og tætpakkede bygninger. Jeg skulle se Pernille Fischer Christensens nye (fantastiske!) film, "En Familie", og fik i den anledning lov til at se en anden del af byen. Jeg endte med at have en hel biograf for mig selv, og filmen startede, når jeg var klar - luksus - så det var en god oplevelse. På vej hjem frydede jeg mig over indgangen til Dahlem Dorfs u-bahn station, som kun i Tyskland kan være formet som et gammelt bondehus. Klassisk.




 Endelig fik jeg kørt med U3'eren mod Krumme Lanke - et forrygende navn, når man skal høre metalstemmen i toget udtale ordet ved hver station. På den strækning er der forresten en station, der hedder Onkel Toms Hütte...

No comments: