13 February 2014

#TBT

Yesterday, it dawned on me that I haven't posted anything else but coffee dates for the last many days. So today I'm going to do a 'ThrowBackThursday' and show some of my favourites from time passed.
For the last many weeks, I have constantly been thinking about future and possibilities. Whether I should move back to Copenhagen or stick it out here in Berlin. I'm definitely choosing the latter, but sometimes I feel it's an insurmountable challenge to be living in a country where I don't speak the language (yet) and where I spend most of my time complaining about bureaucracy and annoying Germans. I wonder whether I will ever be able to feel as home here as I did back in 2011. It's so frustrating getting older sometimes...
I've been aching for this view lately. I really do hope I'll be able to spend a couple of weeks in my father's house in Italy. Oh, the cheese. And the sun. The view!
Last year around this time, I visited Québec City with the guys and the Québecers. It was such an amazing weekend, I remember feeling very very lucky and happy when I climbed that waterfall, hungover and tired, but laughing all the way.
I still think someday I might end up in the castle again. You never know.
But most of all, I think about New York. I feel it pushing on me all the time. Little signs emerge constantly; I dream about the skyscrapers, of being a little tiny dot in a big blur, and feeling the fast pace around me. I haven't given up, and I might be trying to make Berlin work right now, but only so I can move on to the ultimate city.

2 comments:

Marianne said...

Kære Karen Sofie. Virkelig fint indlæg!
Jeg holder så meget af din blog. Jeg opdagede i sensommeren, i slutningen af mit udvekslingsophold i Berlin, og jeg kan virkelig relatere til dit forhold til byen. Især den første periode, du boede i Berlin - vi har næsten færdes de samme steder i byen, så det var virkelig spændende at læse om.
Jeg synes, du er vildt god til at formidle de stemninger, du oplever i Berlin og gode øjeblikke. Det minder mig sådan om den helt fantastiske tid, jeg selv havde i Berlin, som jeg selv kan have svært ved at beskrive ordenligt over for andre. Så tusind tak fordi du deler små bidder af dit liv her og på Instagram.
Jeg håber sådan, at det kommer til at gå dig rigtig godt og at du nyder den fantastiske by - på trods af det tunge bureaukrati, som kan tage luften ud af én. Sproget skal nok komme... Jeg havde en lille ordbog med og hver dag terpede jeg en ny sætning og efterhånden kunne jeg mere og mere. Tysk radio kan også være godt at have kørende i baggrunden :)
Masse af gode tanker i din retning!

karen sofie said...

Hej Marianne,
Tusind tusind tak for din besked, den gjorde mig virkelig glad at læse. Det er dejligt, at nogen kan identificere sig med de ting, jeg poster - især fordi det jo ret meget er en envejskommunikation :)
Jeg kender alt for godt følelsen af at have svært ved virkelig at formidle Berlin og ens oplevelse af byen overfor andre, for det er virkelig noget helt særligt. Håber, du har haft det OK med at komme tilbage til DK, det var virkelig svært for mig.
Og tak for dine sprogtips - jeg har hørt fra flere, at radio er en god ting, så det vil jeg tjekke ud!

Alt godt,
KS