16 March 2014

Sunday

Today, I made my family Eggs Benedict. The others have been watching Formula 1 since the wee hours of the morning, and I got up and made breakfast (I'm not particularly a fan of F1, so I kept to the kitchen...). I'm spending the day writing, listening to MØ's new album (epicly good and definitely worth the long wait) and thinking big thoughts. Have a nice Sunday out there!
The photo is from my mom's birthday a few weeks ago where I also made Eggs Benedict - which explains the festive glass of champagne. 

2 comments:

Roxanne said...

ej, har du mon en god opskrift på det??

karen sofie said...

Roxanne; Jeg kan i hvert fald komme med min egen opskrift...
1 æg
1 stykke skinke
1 halv bagel (ristet)
Ristede kartofler i ovnen
Lidt salat
Salt Peber

Først laver du hollandaisesovsen - der snyder jeg altså og laver det fra en pakke. Dernæst pocherer jeg ægget; en kasserolle fyldt 2/3 op med vand kommes i kog. Lige inden det koger, det vil sige, når vandet er omkring 90 grader, hælder jeg cirka en dl hvidvinseddike og en spsk salt i. Dernæst slår jeg ægget ud i et lille glas og hælder forsigtigt ægget fra glasset ned i kasserollen. Så skulle det gerne flyde en lille smule ud og derefter samle sig. Det lader jeg være i det simrende vand i omkring 3,5 minutter. (Tjek evt youtube for videoer omkring pochering, det hjælper at prøve sig lidt frem, ovenstående er bare min metode...)

Jeg vender bagelen om, så det flade stykke vender nedad. Jeg lægger en stykke skinke henover, og når ægget er færdigt, lægger jeg det ovenpå. Herefter hælder jeg hollandaisesovs udover, drysser lidt salt og peber over, lægger ristede kartofler og lidt salat ved siden af, og så er der serveret.
Det er sådan cirka sådan, jeg gør det, men jeg er sikker på, der ligger meget bedre opskrifter på det på nettet :)

God fornøjelse!