10 April 2013

Current crush

Oh my, I have discovered a new band. I absolutely love when that happens; especially when it happens at just the right time when you had outgrown the other tunes on your playlist. Highasakite (lame name, I must say) is a Norwegian act and plays music that lends itself to different things; Wildbirds & Peacedrums, Lykke Li, Jenny Wilson, Beach House. And then it sounds like not so much else. It has a Nordic vibe I feel I'm drawn to these last couple of months. Just listen to it, I'm convinced it'll make my spring soundtrack.

4 comments:

Cille said...

De kommer vist på SPOT og jeg glæder mig som ind i helvede!
Lige for tiden kaster jeg min kærlighed på nye kendinge som Generationals, Summer Heart og Tennis.
Desuden er jeg totalt nede jeg Beach House, Rhye, Mø og det danske DJ-kollektiv, Gold Lip, p.t.
I sidste uge var jeg til min anden koncert med Jake Bugg, som snurrer godt og grundigt rundt i mit hoved these days. Han er absolutely amazing! Et lyt værd.

karen sofie said...

Vi har rimelig meget samme musiksmag, lyder det som. Og du lister lige nogle kunstnere, jeg ikke kender - win!
Heldige dig, at du får lov at se Highasakite på SPOT, det skal nok blive smukt.
Har prøvet Jake Bugg, han bider ikke rigtig på mig :)

Cille said...

Jeg glæder mig sindssygt meget! Der kommer så mange nye, upcoming bands, som man får lov til at 'SPOTte'.
Udover Highasakite, glæder jeg mig også til de svenske (tror jeg!?) drengeYAST og det lidt mærkværdige folk-band Halasan Bazaar. Begge er de et lyt eller to værd.

karen sofie said...

Åh, festivalsæsonen <3
Uh, flere bands jeg skal tjekke ud! Tak for tips!