24 April 2013

Geography

These days I'm doing a lot of thinking. My studies are coming to an end, and the scary grown-up life is waiting around the corner. I have no idea what I want to do. A part of me is fed up with journalism, but at the same time I don't feel right if I don't write. I'm tired of school, but I don't feel drawn to a job either. And then there's the geography; I've spent two very long, tiresome years longing for Berlin, and now that the move is within reach, I have begun doubting if that's where I have to go. Will I miss having my friends around? (Yes). Will it be worth it being in Berlin or will I be stuck in a nostalgia bubble? I guess this is exactly what being 25 feels like; longing to go on adventure, but at the same time feeling like you want to settle. Oh mann.

2 comments:

Cille said...

Jeg har hele mit liv været fuld af planer og 'eeej-det-vil-jeg-også-være'-tanker.
Nu er jeg femten og forvirret. Der er gudskelov længe til, at jeg skal til at skænke Berufswahl und Zukunft en væsentlig tanke!
Jeg har længe selv gået og tumlet med idéen om at læse journalistisk, men er i de senere år også begyndt at pejle lidt mere hen på musikvidenskab. Det lyder nok skørt, men jeg kan slet ikke vente til at komme ordentlig igang med uddannelsessystemet.
Bye bye folkeskole, nu tager jeg hul på livet!

karen sofie said...

Du har god tid endnu - da jeg var 15, vidste jeg på ingen måde, hvad jeg ville. Jeg beundrer din appetit, det er skønt!