28 May 2011

18-bawding!

Kat har været på lynvisit siden torsdag, og fredag holdt jeg fri fra arbejdet, så vi kunne spise os et par ekstra kilo til hos Roderich, traske igennem tyrkisk marked, tage lure i timevis og til sidst gå ud med AnCa og hendes slæng om aftenen. Vi endte på en helt nyåbnet bar i Kreuzberg - der var en gennemtrængende duft af maling - men vi havde det sjovt. Lørdagen står indtil videre på chokolade i sofaen med AnCa, men om lidt skal jeg ud af døren. Hvad jeg skal, kommer senere.

 Når tyrkerne bliver gift, kører de igennem Berlins gader og dytter helt vildt. Jeg ser det næsten hver dag, og i går var ingen undtagelse. I går kom parret dog i hestevogn - nåede ikke at få et billede af dem, men her er en af de bagved kørende biler. Festligt.
 Kat og jeg spiste aftensmad herinde. På Graefestraße kan man få rigtig gode burgere ved en lille luge i en bygning, og hvis man er heldig, er 1960er campingvognen fri, så man kan få en ekstra oplevelse. Det er umiskendelig sommerhusduft, begrænset plads og maksimal hygge.
 Burgerne er solide, og man kan vælge mellem normalt kød, halal og bio. Og så var der både agurk, tomat og salat i burgeren, men vi har ikke mærket noget til coli-bakterier endnu. 7-9-13.

No comments: