14 January 2011

Certains jours sont meilleurs que d'autres

Har en af de dage, hvor jeg er i et ekseptionelt godt humør. Måske skyldes det, at byen bliver hyggelig, når det regner. Måske at det har været 10 grader i dag (vanterne har næsten ikke været på). Måske at jeg lige er kommet tilbage fra et af de bedste og sjoveste interviews, jeg har haft. Måske at jeg har drukket min første kop kaffe i over en uge, så jeg egentlig bare er høj på koffein... I hvert fald er alt godt. Jeg startede dagen på Museum für Kommunikation, hvor jeg blev vist rundt i en papirudstilling og efterfølgende i en udstilling om rygter. Senere tog jeg op til Prenzlauer Berg og interviewede en filmnørd, der ejer Das Film Café, et virkelig hyggeligt sted. Han har tatoveret plakaten af sin yndlingsfilm over hele ryggen og kom med små sjove ting og snakkede i billeder. I det hele taget en rigtig god interviewperson. Bagefter gik jeg gennem Prenzlauer Bergs gader på vej hjem, vinden blæste gennem håret, og folk var i fredagshumør. Bortset fra den lille dreng, der kastede op på sporvognsstoppet... Nu skal jeg skrive, og for første gang i lang tid glæder jeg mig virkelig til det. God weekend derude!
Billeder: Det øverste er et indkøbsnet, der er mast ned i brostenene omkring Helmholdtplatz. Herunder: Gaderne omkring Friedrichstraße/Leipziger Straße og nedgangen til Stadtmitte U-bahnstoppet.






No comments: