01 June 2011

Berlin Soundtrack #2 Beach House

Jeg hørte Beach House's album 'Teen Dream' første gang i februar 2010, da jeg var på besøg i København og gik gennem snemasserne på Vesterbro. Købte deres to første albums i slutningen af november og begyndte at høre dem d. 1. december i Berlin. Den dag, det begyndte at sne. Hele vinteren krøb jeg ind i deres varme lyde og Victoria Legrand's fantastiske stemme, og på et tidspunkt begyndte det at sne, hver gang jeg satte et af deres numre på. Beach House blev derfor, navnet til trods, symbol på sne, kulde og vintermelankoli. Gik rundt i Berlins gader med bandet i ørerne, tog sporvognen på arbejde og kæmpede mig igennem sneen (som heldigvis kun lå på Berlins brosten i halvanden måneds tid) i deres selskab. Jeg har virkelig fået et nært forhold til Beach House, og de må være soundtracket til min vinter her.

Billedet er taget den første snedag i Berlin. Jeg gik ned til Neues Museum for at anmelde en udstilling, havde varme gummistøvler på, og byen var helt hvid og stille. I mine ører var kun Beach House, og det var magisk.


Min 23-års fødselsdag var så festlig, at jeg mistede stemmen. Hele dagen efter blev tilbragt i min røde sofa med dyne og computer i skødet. Og Beach House.


Min alleryndlings Beach House sang hører jeg stadig tit, og i skrivende stund har den været hørt 189 gange på iTunes. Har haft flere lykkelige øjeblikke på en cykel i et koldt vinterlandskab, hvor dens smukke indledning og en blå himmel over verdens bedste by er ren perfektion. Læg mærke til intensiteten, når hun synger "Been a fool for weeks" i andet vers....!

No comments: