14 June 2011

Berlin Soundtrack #3 Agnes Obel

Jeg hørte aldrig Agnes Obel så intenst, som jeg hørte Beach House eller Wildbirds & Peacedrums, men måske netop derfor er det sagte klaverklimpren et virkelig stærkt minde fra november. Det var Nina, der en dag på arbejdet spurgte, om jeg kendte en dansk sangerinde ved navn Agnes Obel, hvortil jeg hånligt kiggede på hende og sagde, at hun ikke kunne være dansk, for jeg havde aldrig hørt om hende. Ugen efter var hun overalt i de danske medier, og jeg måtte æde mine ord. Sagen er nemlig, at Obel fik sit gennembrud i Berlin først, og Nina var altså hurtigere til at opdage hende end jeg. Siden blev Obel symbol på Marlene, fordi vi hørte det en helt vildt hyggelig dag i slutningen af november, hvor vi gik rundt på Boxhagener Platz' loppemarked og købte kage, som vi spiste i hendes køkken, mens vi hørte Agnes og drak chai. Nu hører jeg det kun en gang imellem, og så minder det mig altid om kulde, slud og Marlene og hendes gule køkken.




No comments: