13 June 2011

Obstsalat

 Som jeg skrev i går, var der karneval udenfor mit vindue. Klokken 12 præcis lå jeg i min seng og prøvede at sove tømmermænd ud af kroppen, da den første bas begyndte at pumpe. Og det fortsatte i timer. AnCa og jeg fik morgenkaffe, mens vi hang ud af min franske altandør og kiggede på blege tyskere, der skruet ned i for stramme toppe, prøvede at danse sig til Brasilien. Det hele virkede bare lidt for søgt. Men så har man da set det med. Og allerede sent på eftermiddagen var gaden ryddet fuldstændig op, som om karnevallet aldrig havde været forbi...!
 I dag vendte AnCa og jeg tilbage til Roderich, hvor vi arbejdede og spiste morgenmad, mens vejret skizofrent gik fra høj sol til tunge skyer. Åh, Berlin...
Siden mødtes jeg med Sigrid for at tage street style billeder, men vi fandt aldrig nogle spændende bud, så vi gik lidt rundt i Kreuzberg og endte ved Görli, hvor vi fik 'best meal in bread', som Kathrine døbte denne sublime shawarma, da hun var på besøg for nogle uger siden. Kartoffel, kylling, mangosovs, friske, sprøge grøntsager, bulgur, hummus... Alt i et pitabrød, der er en lille bid af himlen.

No comments: