06 February 2013

Brunch date

One of my favourite things is meeting friends at a café: sit there for hours gossiping over coffees and laughing and enjoying ourselves. In Montreal, as I don't know many girls here, I haven't done this so much. But luckily, there's Hui. Today, we went to EM Café on Parc (5718 Avenue du Parc, Mile-End) and had breakfast. I had eggs benedict for the first time (actually second, but the first doesn't count), and we talked for a long time over coffee. The service was great - they kept filling up Hui's coffee because she drinks hers straight and not in a latte variety like me - and we agreed that the décor was better than most places in Montreal. Outside, the sun was shining from a blue sky. Could it get any better?
Hui was in hopla.
 The eggs benedict were good, but the potatos weren't.
Bernard. My hood.

2 comments:

Caroline said...

Hej Karen Sofie
Jeg ved der er langt fra Montreal til Aarhus og optagelsesprøve på Journalisthøjskolen, men jeg ville høre om du tog et optagelses-kursus eller lignende før du gik til prøve?
tak.

Venlig hilsen Caroline

karen sofie said...

Hej Caroline,
Ja, jeg tog et kursus inden prøven, bare for at prøve at se, hvad man skulle igennem. Jeg ved ikke, om den hjalp (jeg kom ind i første forsøg), men den gjorde i hvert fald, at jeg følte mig rolig i og med, at jeg havde prøvet stortset alle tænkelige muligheder for opgaver inden selve dagen. Det var god træning.
Jeg gik hos ham her: http://www.getin.dk/index.html
Desuden var jeg et halvt år på Ry Højskole året inden optagelsesprøven, så jeg var nok rimelig godt forberedt :)
Rigtig meget held og lykke!
/KS