16 April 2011

Dage

Sidst jeg skrev, løb regnen i sirlige rækker ned ad vinduerne, og København var grå og en anelse kedelig. Siden skinnede solen lystigt, men nu er himlen atter glasurfarvet. Jeg er blevet forkølet, men har været vidt omkring de sidste par dage. Følg med her:

 Torsdag kl 8.41: Morgenkaffe med Chris på yndlingscaféen over dem alle; Kaffebar på Enghave Plads. Kaffen er sublim, stedet hjemligt og croissanterne uimodståeligt sprøde. Snak, bip-biplyde fra spillemaskiner og alternative rocktoner bliver blandet sammen til den perfekte lyd.
 Enghave Plads, torsdag kl 10.55: Claus bliver 30, og hans plakat hænger ud af vinduet og får forbipasserende til at standse op og tage billeder - deriblandt mig.
 Torsdag kl 14.58: Nørrebro St. Er på vej til Iben...
 ...for at se dåb med lagkage, champagne, Iben, Chris og Anne kl 16.52. Selvom der bliver hvinet lidt, da den lille familie kommer til syne, bliver vi også ret hurtigt trætte af at se navnene gentaget og analyseret af værter på speed. Så vi spiser mere kage...
 Torsdag aften kl 19.50 er jeg på Marstalsgade hos Jonas og får hjemmelavet linsesuppe og hjemmelavet fladbrød - endda bagt på sten i ovn. Der bliver drukket øl, snakket og grint.
 Fredag kl 12.38 spises der brunch på Bang & Jensen med Marlene. Vi rykker udenfor i solen og sidder op af husmuren ind til det gamle apotek, mens vi spiser perfekte æg, sprøde croissanter og sød frugt. Og hælder kaffe i maven. Og snakker om gode tider i Berlin.
 Kl 13.46 kommer jeg hjem til Chris, der sidder og hører Spice Girls, og vi hører de to første albums igennem på høj volume, mens vi spiser isbåde og lægger neglelak på neglene. Vi prøver også at hænge Chris' gardiner op, men efter en succesfuld boring og fire mislykkede, giver vi op.
 Kl. 18.30 flyder øllene på Din Nye Ven sammen med Tania, Jonas og Kathrine. Vi griner af journaliststuderende og prøver at komme i tanker om, hvad vores gamle lærere hed.
Kl. 02.01 danser vi boogie på Operaen på Christiania. En begyndende forkølelse er slået ned med piller, Små Blå, champagne og mojitos, og kroppen kører på falsk energi. Der bliver danset grimt, og jeg møder tilfældigvis Mathieu, som jeg ikke har set i to år. Senere kører vi til kødbyen, men gider ikke blive mast på Jolene og trasker derfor hjem gennem natten.

No comments: