27 April 2011

Rum

Mit værelse har været smukt, siden jeg besluttede mig for at bo i det tilbage i januar. Men klædt i sommerlys filtreret gennem bladene fra træet udenfor vinduet får det virkelig noget ekstra. Jeg kan virkelig godt lide at bo i rummet, selvom ingen af møblerne er mine, og der er larm fra gaden udenfor. Måske er det, fordi det er Kreuzberg. Måske fordi jeg bor sammen med AnCa og Nikolai. Måske er det bare sommer...?

Sminkebordet er en kende bombastisk og nok det møbel, jeg mindst kan lide i værelset. Men som tiden er gået, sætter jeg nu virkelig pris på det. Ikke mindst fordi det er så dybt, at det kan huse virkelig mange ting.
 Er ikke så god til at opdatere den lille kalenderting, som jeg købte min allerførste aften i Århus, da jeg lige var flyttet til Mejlgade i august 2008. Det grønne skilt fandt jeg på Arkona loppis i efteråret, og flaget har jeg vist stjålet hjemmefra engang...
 Fotostriberne er en af mine absolut yndlingsting. Når jeg sidder ved skrivebordet, kigger jeg op på (næsten) alle dem, der har været og besøge, siden jeg flyttede herned i juli sidste år. Så virker folk tættere på, og jeg bliver glad.
Toppen af den gamle kamin, som eftersigende skulle virke....?

1 comment:

linda; said...

det ser så pænt & stort ud. ka' godt forstå, du er glad for det. elsker de gamle, flotte møbler - det har virkelig en særlig charme.