24 July 2011

Sidste dage

Sidder i Fredensborg i min mors hus, det regner, og hjertet er lidt tungt. I går pakkede vi bilen og forlod Berlin, solen skinnede, og Fjernsynstårnet glimtede sølv i det fjerne, da vi kørte ud på motorvejen. Her er, hvad jeg brugte mine sidste timer på:

Onsdag kl 11.41 cykler jeg rundt i Schöneberg med J.
...hvor vi blandt andet ser, hvorfor området er kendt som Berlins bøssemekka...
...og kommer forbi et lille marked, hvor der sælges store bakker blåbær.
Torsdag kl 20.11 er jeg på Manouche med AnCa og Nikolai og spise roommate-farvelmiddag.
Fredag kl 07.06 er jeg på Schlesisches Tor u-bahnstation, som er en af mine yndlings i Berlin. Ja, det er på grund af vinduerne.
Fredag kl 14.29 er jeg på Oranienstraße med Sølve, hvor der i en baggård er åbnet en kiosk/café i en gammel bus. Regnen drysser ud af himlen på min sidste dag.
Der er ikke så højt til loftet...
...og så er der en gammel skopudsermaskine til lillebrorens grove bikerstøvler.
Kun i Tyskland...
Kl 16.18 er vi i Mitte for at gå i Babylon biografen og se stumfilm, men de starter først senere, så vi går lidt rundt i stedet og kigger blandt andet på Volksbühne, der troner på Rosa-Luxemburg-Platz med sine grå 30er former.
Kl 16.23 kigger vi på plader.
Kl 01.21 holder vi mini-afskedsfest i lejligheden.
Nina kommer også forbi.
Og vi tager på Fuchs & Elster, hvor der er så varmt, at kameraet dugger til.
Lørdag kl 17.12 vinker AnCa og Nikolai farvel fra min altan, da vi med solen i ryggen kører afsted mod Danmark. Som vi først når kl 4 om natten, fordi der er lang ventetid på færgen. Farvel Berlin.

2 comments:

linda; said...

sender store kram til det tunge hjerte.

karen sofie said...

Tak :)