25 July 2011

Støvregn

Øv, hvor er det trist at komme tilbage til Danmark, når det er sådan et regnvejr. Jeg er i gang med at sammensætte en liste over ting, det er godt at komme tilbage til, og indtil videre har jeg kun kunnet finde på disse:
1. Venner.
2. Fiskefrikadeller (AnCa og jeg prøvede på animeret vis at forklare en tysk fiskehandler, hvad fiskefars var, men det endte ud i grin, hævede øjenbryn og ingen fiskefars...)
3. At man kan se alle videoer på youtube.
4. At man kan se DR på macbaby.
5. At vinduerne åbner udad. Interviewede en arkitekt i Berlin i efteråret, der var helt oppe at køre over danske vinduer, fordi det fik bygningerne til at 'snakke sammen'. Siden har jeg lagt en del mærke til det - som vinduesfetichist skal der vel heller ikke meget til...
6. At det hedder en latte (uden det unødvendige 'macchiato' klistret på), og at der ikke er nær så meget irriterende skum på som i Berlin.
Nogle forslag til andre ting, det kan være dejligt at komme tilbage til, når man allerhelst bare vil springe på det første fly til Berlin?

2 comments:

Anonymous said...

Jeg flyttede til DK fra Tyskland for 8 år siden, og kan komme om følgende fordele, ved at være her:

- Man kan købe yoghurt i 1 liter kartoner (og få den med pære-banan...)
- Der er aldrig særlig langt til havet
- Bibliotker er gratis
- Folk taler dansk (det er altså sødere end tysk ;)...)

Øhmm... Der er sikkert mange flere ting. Men Berlin er jo bare en dejlig by...

karen sofie said...

Åh, du har så ret med yoghurtkartonerne! Jeg stod faktisk hos en veninde i dag og fremhævede netop dét ved at være her igen.
Berlin er bare god.