08 August 2011

Best of Berlin #4: Winter





























I know my previous Best of Berlin-posts (read them here or here or here) have been in Danish, but I came across a bunch of photos from the cold months in Berlin, that made me laugh out loud several times and sent warm waves of happiness through me. So here it goes; Berlin from December through February:

 The interns went crazy at the Christmas party...
 The friends went crazy at my 23rd birthday. I was sick, but drank it away and still remember the party as one of the funniest I had during my year in Berlin.
 Christmas holiday in Denmark. We took a walk on the coast one of the most beautiful days of the winter.
 Back in Berlin it snowed like crazy. The photo is from the first day of snow - December 1st. Although I genuinely hate snow, I remember the day as magical as I walked through the streets of Mitte with Beach House on the iPod, happy because I had been doing an interesting story for the magazine. And the snow was a visible sign of the seasons changing in the city I adored.
 Nina and I went exploring in an abandoned cigarette factory in Pankow. Or actually it wasn't abandoned since they're renovating it or tearing it down. But we trespassed and had to constantly make sure nobody saw us, so it was kind of fun.
 In the middle of January, we went to a club in a basement in Wedding. A huge industrial elevator took us down, and people were raving to crazy techno. Interesting.
 Moabit. I remember all of the Berlin winter days sunny like that.
 In the end of January, Amalie and Kathrine came for a weekend of fun and zen and partying.
 AnCa and I found an apartment together in Kreuzberg, and everything was happiness.
...and cleaning. The second half of the adventure began when we moved in, just when February took over from January.

5 comments:

Michelle said...

Ej, hvor kan du ikke være bekendt at lægge billeder op fra Berlin!! Nu vil jeg tilbage, altså! ;)

karen sofie said...

Det er payback for, at du kickstartede en syndflod af selvmedlidenhed og hysterisk gråd hos mig, da du postede dine 'sidste dage i Berlin'!

super silie said...

Hej Karen Sofie -
jeg er på nippet til at skulle starte mit eget Berlin-eventyr. Jeg skulle have været flyttet derned med en kammerat der nu i sidste øjeblik er sprunget fra og jeg skal derfor til at finde noget at bo i selv. Har du nogen gode tips og råd til at finde noget at bo i?
VH Silie

karen sofie said...

Hej Silie,
Åh, jeg er misundelig. Du kommer uden tvivl til at elske det!
Jeg flyttede en enkelt gang, mens jeg boede der, og begge steder fandt jeg på craigslist.com. Og begge steder var helt vilde. Det første sted besøgte jeg ikke, før jeg flyttede ind, men sørgede for at skype med ejeren hjemmefra inden, så jeg undgik, at det var en snyder - dem er der nemlig nogle stykker af, så undgå masseproducerede annoncer og hav fornuften med. Ellers kan du tjekke wg-gesucht.de ud, men den fandt jeg aldrig så meget på som på craigslist.
Mht område vil jeg klart anbefale at bo i Kreuzberg eller Neukölln. Jeg startede i Prenzlauer Berg, og det var lidt kedeligt med de mange børnefamilier og ingen klubber. Kreuzberg boede jeg i det næste halve år, og det var jeg så glad for. Neukölln er det hippe hipster- og barområde lige nu med underfundige caféer og rigtig meget unge-liv. Især området omkring Hermannplatz, Schönleinstraße (som er halvt Kreuzberg) og Weserstraße er fedt.
Sig til, hvis du vil have flere tips - min mail er ks.egebo@gmail.com.
God god god fornøjelse!
/KS

super silie said...

Mange tak!
For nu er jeg ved at lure din blog igennem for de spændende ting, du har været rundt og se, men vil helt sikkert gemme din e-mail, hvis der dukker spørgsmål op.
Tak igen - Silie