19 July 2010

Berlin is here!

Efter at være stået op kl 3.30, sejlet til Rostock og sovet ned mod Berlin, er jeg endelig flyttet ind her:
Lejligheden er vild med højt til loftet og kæmpehøje vinduer. Kan slet ikke vente, til jeg flytter ind i mine to (overdådige) værelser i slutningen af næste uge. Indtil da bor jeg i Kais ene værelse, hvor der er en altan med udsigt til det lille kryds, hvor min gade mødes med Johan-et-eller-andet-strasse.

Er allerede stødt på de første sprogvanskeligheder. Har fået åbnet en bankkonto og har skrevet under tre steder uden at vide noget som helst om, hvad jeg har skrevet under på. Der blev en helt spændt stemning i banken, fordi de først skulle finde den ene person, der kunne noget gebrokkent engelsk.

Nu vil jeg hoppe ud i byen og kigge nærmere på det her:
(fra krydset lige udenfor min gade)

No comments: