27 July 2010

Out of order

I dag står hovedet stille. Vi drak hvidvin i Mauer Park i går og kom først rigtig sent hjem. Dagen i dag er derfor indtil videre blevet tilbragt i lejligheden med en bog og Prinzenrolle. I aften skal vi til Kollwitzplatz og hænge ud med Nadia - jeg håber, at mit hoved vil fungere normalt til den tid.

Har desværre ingen billeder fra i går - kameraet valgte at gå død for batteri temmelig hurtigt. Til gengæld kan jeg fortælle lidt om livet i lejligheden. Helt basalt består lejligheden af fire værelser, to mine og to Kais. Vores værelser ligger i hver deres ende, og nede i min er køkkenet og badeværelset, hvilket jo er perfekt. I weekenden får jeg lov til at flytte ind på mine værelser, for der flytter den nuværende lejer ud. Indtil da har jeg sovet på en madras i Kais ene værelse.

Så lige nu er lejligheden godt fyldt op - hende, der bor i mine værelser, har en ven på besøg fra New York, en ung filminstruktør og fotograf. Han er ret sjov, og om aftenen sidder de tit ude i køkkenet og drikker vin og snakker serbisk, et skægt sprog (de er serbere...)

Kai, som jeg bor hos, er en tysk fotojournalist, der mest tager krigsbilleder. Han har udgivet to bøger med billeder fra Israel-Palæstina-konflikten og er i gang med at arbejde på en ny bog om grænser. Han er rigtig sjov og lidt spøjs, men virkelig hjælpsom. Det er f.eks. hans cykel, jeg låner, indtil jeg finder min egen.

Så livet her i lejligheden er hyggeligt. Jeg glæder mig helt vildt til weekenden, hvor jeg kan indtage værelserne, og jeg glæder mig til at vise dem. De er virkelig overdådige!

No comments: