26 July 2010

Mauer Park

I går brugte vi noget af eftermiddagen i Mauer Park til loppis. Det var pakket med turister, så man hørte egentlig ikke meget tysk. Et sted kunne man købe brugte cykler, og jeg var på vej hen for at spørge om prisen, da jeg opdagede en mand, der sad i hjørnet af boden med en cykel foran sig og prøvede at save en kædelås op. Så er man da heller ikke ked af det! Og så droppede jeg det.

Midt i parken er der et slags amfiteater, hvor man med udsigt ud over hele byen kan sidde og kigge ned på en lille scene foran, hvor folk kan melde sig til karaoke. Der var så mange mennesker, at vi knapt kunne se dem, der optrådte, men de gav den virkelig hele armen og blev til gengæld hyldet af deres store publikum.
Bagved de stående er de optrædende... (Det er ikke ham den lille gut.)
Oppe ved cyklerne lå dette lille pindsvin. Det var stadig levende, men havde det ikke godt og havde tiltrukket en lille gruppe af bekymrede franskmænd.
Loppemarkedet (eller måske Mauer Park generelt) tiltrak mange musikere, der sad rundt omkring og klimprede lidt. De her unge gutter spillede Rolling Stones og blinkede til pigerne, der gik forbi.
Der Mauer.

Generelt var dagen præget af tømmermænd og langsomme hjerner. Efter at have stenet lidt hos mig sent på eftermiddagen købte vi sushi og kørte tilbage til Mauer Park, hvor vi satte os på amfiscenen og spiste, mens solen forsvandt ned bag byen. Meget smukt.

Nu har jeg boet her en uge, og status er: forelskelse. På den hemmelige bar i lørdags mødte jeg en franskmand, der med det samme sagde: "Jeg advarer dig! Det kan godt være, du tror, du skal bo her et halvt år, men sådan sagde jeg også, og nu har jeg boet her i fem år!" Og jeg forstår ham godt. København er lidt bleg i forhold til Berlin.

Jeg håber, alle derhjemme har det dejligt! Jeg savner jer!

No comments: