18 July 2010

Willkommen

Om et døgn er jeg der. I 10407 Berlin. Lige nu dufter huset i Snekkersten af french toast i anledning af fødselsdag, og solen skinner ned på Øresund og får vandet til at glimte. Berlin er tæt på og alligevel langt væk. Mit hoved er fyldt med mærkelige spørgsmål som 'hvad hedder Matas i Berlin?' og 'kan jeg overhovedet skrive for et magasin, der handler om en by, jeg ikke kender?'. Men hovedet sitrer mest af spænding og nysgerrighed. For hvad vil de fem måneder i den tyske hovedstad indeholde? Det er længe siden, jeg har boet i udlandet, og dengang var jeg under forældrenes vinge. Men jeg glæder mig, for eventyret ligger omkring hjørnet.

Mens vi venter er her en lille sang, jeg har været forelsket i de sidste uger:

2 comments:

Julie said...

Du kan finde alt, hvad du skal bruge af Matas-ting i Schlecker! Og de er over alt :) Jeg er så misundelig på dig! Ha' det helt fantastisk!

karen sofie said...

Lækkert, tak for tippet! Du må komme herned, Julie, der er ikke andet for :-)