29 July 2010

Essie

Velkommen til Essie, min nye cykel. Jeg hentede hende ude i Kreuzberg i går og cyklede gennem en blid regn. Anede ikke, hvor jeg var henne, så jeg fulgte Fjernsynstårnet hjem - man kan se det over hele byen. Det var lidt magisk, og der var den smukkeste solnedgang - ærgerligt nok havde jeg ikke taget mit kamera med.

Navnet kom helt ud af det blå, da jeg så hende. Egentlig er det Esther, men Essie til dagligt. Der er ingen gear, så det er lidt hårdere at cykle op af de bløde stigninger (intet er slemt i forhold til Århus), end da jeg lånte Kais racercykel med 7 gear. Men det er vel også charmerende nok :-)

Så nu er jeg fully equipped med cykel og har købt to låse... Cykeltyveri er en big thing her i byen, så man kan vist ikke være for sikker. Jeg skal ikke se en mand sidde og save låsen op på Essie i Mauer Park!

2 comments:

Melissa said...

Ej, stort tillykke med hende! :) Var det til en ok pris?

karen sofie said...

Ja, 65 euro... Men var godt nok lidt forbandet over de manglende gear, da jeg cyklede hjem. Bakken fra Otto-Braun-Strasse og op til Greifswalder (som jo ikke er en bakke) blev lige pludselig hårdere...