07 November 2010

Kottbusser


Louis  (til højre) er fra Journalisthøjskolen og i Berlin i denne uge for at lave et TV-indslag om marihuana. Jeg mødtes med ham og hans ven, Sjoerd, til en øl på Oranienburger Straße i går. Gaden er bestemt ikke blandt mine favoritter, da den er turistet og dyr, og stederne repræsenterer ikke rigtig Berlin med sine wannabe-indiske restauranter og tingel-tangel cocktailbarer. Jeg hev dem derfor med til Kottbusser Tor, hvor vi endte på Das Hotel, en bar med skallede vægge, mursten stikkende ud af væggene, tilrøget og med Marvin Gaye, Mamas & Papas og Little Eva på anlægget (læs: lidt mere Berlin...). På vej til en natmadsDöner kom vi forbi en fotoautomat og maste os ind i den lille bås - jeg undskylder for mit meget store hoved, men jeg var på knæ på gulvet helt foran og kom den vej lidt ud af proportioner.

No comments: