05 November 2010

Regn II

Ifølge min computer skulle der lige nu, klokken 23.57, være 16 grader i Berlin. Jeg tvivler stærkt på det, idet det blæser hidsigt om bygningen og rusker lidt i træerne udenfor. Ja, vejret er ikke blevet bedre siden i går, hvor regnen stod ned hele eftermiddagen og aftenen med. Hvis min compis forudser korrekt, vil der kun være dejligt vejr på søndag, når jeg forhåbentlig finder en ny cykel på Mauer Park som erstatning for den, der blev stjålet på Torstraße, mens jeg var i Danmark.

Ellers er der ikke meget nyt fra Berlin. Jeg har fundet ud af, at jeg faktisk ikke er så glad for småkager. På kontoret er der altid snacks/kager/chokolade på bordet til at friste de stakkels praktikanter, og i dag var det småkager af den laveste kvalitet. Den slags, der er lidt vaffelagtig (vaffel har heller aldrig været mig) med noget syntetisk chokoladenougat, der er bladret ud mellem 'vaflen', som suger al vand ud af munden, når man prøver at spise den. Ikke godt. I morgen skal vi teste glühwein, den tyske version af glögg, på kontoret - det håber jeg kan være lidt sjovt!

No comments: