17 November 2010

KS = madanmelder?

Gud, jeg er blevet dårlig til at tage billeder... Siden mit eget kamera er gået kaput, er det sådan lidt lidt billeder, der bliver postet. Hvorom alting er; når decemberbladet er gået i trykken, cykler jeg ud i Berlins by på jagt efter en kamerafikser. Indtil da må jeg lave sprogbilleder?

I aften fik jeg serveret aftensmad på en café i Prenzlauer Berg, der hed St. Gaudy's. Stedet drives af en irer, som dog ikke føler en særlig stor tilknytning til sit fædreland. Han har boet mange steder i verden og har rejst mellem Cambodja, Vietnam, Australien og Europa de sidste år, hvor han har været lærer for at tjene til dagen og vejen. For et år siden tog han til Berlin og åbnede caféen. De serverer mad og kaffe, og begge to er rigtig gode. I aften blev jeg budt på hjemmelavet pizza med pære (ja!), gorgonzola, rucola og soltørrede tomater - som svoren gorgonzola-hader blev jeg faktisk lidt omvendt. Det var i hvert fald virkelig lækkert. Jeg fik også en stykke svampet gulerodskage og en laber cappuccino, mens jeg diskuterede italienske mænd (!) med en lidt hyper fyr, der arbejdede der, og observerede amerikanere, der forsøgte sig på tysk. Virkelig hyggelig aften, og nu skal jeg så forsøge at skrive madanmeldersprog og beskrive den langsomme eftersmag på gulerodskagen og det skønne potpourri af farver, der opstod i munden, da pære mødte gorgonzola. På engelsk. Imens kører vaskemaskinen i køkkenet, jeg hører sommertoner (Wild Nothing) og er så mæt, at jeg stønner lidt.

No comments: