02 December 2010

Hvid verden

Klokken er 00.29, og jeg er få skridt fra seng og søvn. Udenfor sner det, og selvom jeg har frygtet det uundgåelige, er det lige nu lidt hyggeligt. Radiatorerne buldrer, og jeg sover med to dyner. Verden er varm inde i mine to værelser, mens der er ulideligt koldt udenfor. På afstand fra vinduets kant ser det dog hyggeligt ud, Berlin er stille og klædt i hvidt, det er endnu ikke brudt. December har krøllet sig sammen om byen nu, og den velkendte varme, ligesom at befinde sig inde i en tyk striktrøje hele vinteren, er vendt tilbage med Beach House på iTunes. Lidt ligesom sidste vinter, hvor København var én stor forhindringsbane i sneen. Dengang var det en lang skærsild, og det bliver det også i morgen, når jeg står op og skal ud i verden. Men lige nu er det skønt at være pakket ind i dyner og varme. Og søvn.

No comments: