05 September 2010

Loppis

...Er efterhånden blevet en søndagstradition. I dag nåede vi to af slagsen; først det menneskemyldrende Mauer Park med turister, der maser ind i hinanden for at se mest muligt skrammel på den tørre jord. Dernæst mit foretrukne; Arkonaplatz. Her er mere markedsstemning, idet boderne er sat op under træerne på en plads midt mellem husene. Der er lidt Paris i 1950'erne over det, for sådan at sætte det virkelig på spidsen! Jeg fandt et par øreringe og måtte ellers gå hjem uden den skrivebordslampe, jeg var kommet for at finde...

Det er sjovt, hvordan man begynder at være hjemme i byen. I dag mødte jeg tre, jeg kendte, uafhængigt af hinanden på loppemarkedet, og i går mødte jeg en ude i Lohmühle, som jeg havde festet med aftenen før. Byen er måske ikke så stor igen, men det er stadig hyggeligt at begynde at støde ind i kendte ansigter på gaden.

No comments: