03 September 2010

Mosaik fra et pendlerliv

... Eller egentlig ikke et pendler-pendlerliv, men mere en daglig cykeltur fra P-berg til Mitte og hjem igen. Var i et super godt humør, da jeg cyklede hjem fra EXB i dag, og vejret var virkelig dejligt, så jeg tænkte, at jeg skulle dokumentere lidt af den tur, jeg kører hver eneste dag.
 Linienstraße. Jeg kigger på vinduerne hver gang, jeg er på vej hen til EXB, de er virkelig smukke. Nederst i højre hjørne ses det område, hvor EXB ligger.
 Otto-Braun-Straße/Mollstraße - da jeg flyttede herned for lidt over en måned siden, var bygningens 'yderste lag hud' kun nået halvvejs, og nu er der vist ikke længe til, at glasstaven står færdig.
 De steder, hvor der ikke er cykelsti, kører cyklisterne på busdelen af vejen...
 Ellers er cykelstierne røde (eller i hvert fald markerede), ligesom denne.
 Greifswalder Straße/Am Friedrichshain - her holder jeg ALTID for rødt. Når man kommer inde fra byen, kan man aldrig nå over for grønt. Forude bor jeg.
 Greifswalder Straße - lidt fremme ligger det gode Bio supermarked på højre hånd.
Greifswalder Straße/Danziger Straße - 'mit' kryds. Jeg bor lige inde bagved bygningerne her. Sporvognen er M10, der går fra Nordbahnhof og ned til Friedrichshain.

No comments: