04 August 2010

Hi, this is Karen Sofie from Exberliner...

Hovedet er sååå træt, og indtrykkene er mange. Alligevel pulserer jeg af energi lige nu og kan næsten ikke koncentrere mig om dagens nærmest første måltid (her kl 19...). Jeg har en times arbejde endnu, men er vibreret hjem fra første dag på Exberliner. Og nu starter jeg fra begyndelsen:

Jeg vidste jo ikke, hvornår jeg skulle møde, så jeg cyklede afsted lidt før 10. Kunne sagtens have ventet, der var ikke rigtig nogen på kontoret udover den anden nystartede praktikant, en dansker også fra Journalisthøjskolen. Dog et semester over mig. Han var startet i mandags og var allerede i gang med research, så jeg blev sat i gang med at skrive små kalendernotitser til hjemmesiden.

Efter en kort frokostpause med køb af iskaffe fra en lille coffeeshop rundt om hjørnet (natürlich) fik jeg min første opgave: September måneds udgave er et music issue, og jeg skal finde fire-fem øvelokaler rundt om i byen, som en fotograf skal fotografere, og som jeg skal lave små noter om til bladet. Apropos music issue er der en af de mere erfarne praktikanter, der lige har interviewet Interpol i anledning af deres nye album til september - jeg besvimede nærmest, da han fortalte om det...!!!! Udover øvelokalerne skal jeg have lavet en interviewaftale med et teaterensemble til næste uge. Så der er allerede masser at lave!

Dagen har ellers budt på issue-brainstorming, altså idéer til temaer til 2011s magaziner. Og grin med de andre praktikanter. Jeg har mødt to af dem, en fra San Francisco med piercinger og rødt hår, som er virkelig sjov, og en pige fra Chicago, som står for kunstsiderne. Man skal selv vælge områder, og jeg har meldt mig på musik og film.

Så nu skal jeg i gang med at ringe til øvelokaler.

(Lige lidt arkitektur fra området omkring Exberliner-stedet):

No comments: