05 August 2010

Nice

Lige et par billeder, jeg fik snatchet af the Exberliner-offices:
Det ligner en beboelsesejendom, og det er det egentlig også. Men Exberliner har nogle lokaler på 1. sal. Her er så altanen, hvor man går ud og ryger og kigger på børnene, der leger, på en lille legeplads lige udenfor vinduet.
Meget chik... Ikke rigtigt, men det er et rigtig hyggeligt sted. Lige nu er vi 6 editorial interns, altså skrivende praktikanter, en chefredaktør, en webredaktør, nogle layoutere og nogle freelancere. Rigtig hyggeligt. Der er en ret afslappet stemning, og selvom jeg føler mig lidt hægtet af, når de snakker internt om ting, de ikke har forklaret mig - f.eks. hvordan filmscreenings, som pressen skal til, så de kan anmelde film, fungerer - er det rigtig hyggeligt.

I dag har jeg brugt dagen på at lave aftaler med øvelokaler, som jeg skal ud på i morgen sammen med en fotograf. Sjovt!

Da jeg kom hjem, skulle jeg i banken og hæve penge, fordi min pinkode til mit kort ikke er kommet endnu. Igen: Sprogmuren. Men jeg fik dog fagtet mig hen til, hvad jeg ville, og da jeg vendte mig for at gå ud af banken, sagde bankdamen: "Nice" og nikkede mod min fløjlsclutch (tasken). Så forstod vi hinanden.

Nu er jeg på vej til Kreuzberg med AnCa, hvor vi skal se 'Berlin Calling' i Open Air Cinema. Det skulle regne, så jeg krydser fingre for, at vi ikke skal sidde med regnslag og længes efter et tag.

No comments: