22 August 2010

Proofreading

(Søndagssolskygge på stuegulvet)

I dag er en af de dage, hvor det er varmt. Selvom det var varmere, da jeg kom herned, har der de sidste par uger været en behagelig sommertemperatur med grader i starttyverne og skyer til at tage det skarpeste af solen. Man glemmer, hvor altopslugende varmen kan være, indtil den atter omklamrer en som en dyne, man ikke kan komme fri fra.

Den varme dag er for mit vedkommende blevet brugt på Exberliner-kontoret, hvor vi har døset i den dovne søndagsvarme, mens vi har læst kopier af det nummer, der skal i trykken på tirsdag: Proofreading. Først læser man en side, og når der så er mindst tre, der har lavet rettelser til den enkelte side, bliver den justeret, og så skal man læse den igen. Det tager lang tid! Jeg sad på altanen og kiggede på de legende børn på legepladsen overfor og på de små caféer, hvor søndagsfolket brunchede og grinede, mens jeg drak iskaffe og spiste en panino fra et sted rundt om hjørnet (€5,35 for det hele...!) En mand kom cyklende forbi og varmede stemmen op til opera (!), og en mand langt borte råbte et højt, desperat og udmattet 'scheisse', så man blev helt nysgerrig efter at vide, hvad der var hændt ham.

Er nu ret træt, og jeg har ingen billeder fra dagen, så jeg har taget noget snaps af min lille verden her i lejligheden på denne, en af de laaazy summerdays.

Om lidt går turen til Kreuzeren, hvor AnCa og jeg skal se 'Wizard of Oz' på storskærm i parken for at sætte et kulturelt punktum for en god weekend.
Hang lidt ud af vinduet og tog billeder af det lille kryds, jeg bor ved. Jeg lover at tage bedre (læs: mere spændende) billeder til bloggen!

No comments: