07 August 2010

RAW

Vil lige først vise lidt om Kai. Måske er det helt almindeligt, men jeg har aldrig set nogen vaske en forlængerledning før:
Her til eftermiddag har jeg været i Friedrichshain og besøge et øvelokale med fotografen fra bladet. Stedet var virkelig fedt og alternativt, og jeg kom flere gange til at tænke på Christiania. Forskellen er (en af dem), at i RAW-området bor folk der ikke. Til gengæld bruges området, der tidligere har fungeret som en jernbanestation, til caféer, møder, øvelokaler, værksteder, skatehaller og atelierer. Det er virkelig smukt med gamle bygninger og brædder med graffiti og statements. Rundt omkring løb små pjuskede hunde, og der gik seje skaterdrenge rundt med et board under armen og dreadlocks på hovedet. Øvelokalet var rigtig fedt, de havde bygget et rum inde i et rum for at gøre det så lydtæt og så uforstyrrende som muligt. Og så var det ottekantet.
På cyklen på vej tilbage ad Karl-Marx-Allée. Jeg kan aldrig blive træt af den udsigt. AnCa har lige ringet; der er artfair nede omkring vandet, så jeg hopper på Essie og cykler afsted. Senere skal vi til 'Oktober-fest' på Karl-Marx-Allée. Jeg cyklede forbi før og kunne ikke lade være med at smile lidt af de gamle tyskere, der rokkede frem og tilbage til schlagermændene, der optrådte med harmonikaerne. Billeder senere, hopefully! God eftermiddag.

No comments: