26 August 2010

Regn


I dag regner det, og jeg drikker kaffe. Himlen er gråhvid, og regnen er blid og konstant, som om den har tænkt sig at blive ved langt ind i natten. Jeg er stadig hjemme, og jeg keder mig lidt.
Jeg fik et brev fra Kirstine med en hilsen og en artikel om street-art som en lille reminder om det, jeg engang skrev om på Journalisthøjskolen. Dejligt med en overraskelse midt i det hele :-)
Ved ikke, hvad det er med regnvejr. Et øjeblik er man lidt nede over at være stuck i en lejlighed, hvor verden er grå udenfor, og man er langt væk hjemmefra. Det næste øjeblik står man i køkkenet og tager mælk ud af køleskabet og bliver overrasket af et pludselig jag af lykke. For selvom savnet af de mennesker tilbage i Danmark, jeg tænker på hele tiden, nogle gange er så stærk, at det gør ondt, er der også noget stort og stormende over at være på egne ben i en fremmed by, der er ved at blive min. En fornemmelse af at stå midt i det hele, stærk og intens.

Undskyld det storladne - feberen er stadig på vej ud af kroppen. Nu lader jeg være og sender lidt billeder. Der kan ikke komme meget spændende visuelt ud af at være indespærret i en lejlighed. Man bliver lidt en betragter, der observerer livet udenfor, og derfor bærer billederne lidt præg af huleboerstemningen.

No comments: